familiemeester.reismee.nl

update Ghana versie Tessa en Joris

Akwaaba! (Hallo in Ghanees) Even een update van twee pubers die realistisch tegen het leven aankijken. Wij gaan dus even alle dingen op een rijtje zetten op een realistische manier. vervoer • trotro's zijn handig op korte afstanden, maar na een kwartiertje dringt de geur van de man naast je toch wel erg door. Internetverbinding •buiten beschouwing, bestaat niet. Hygiëne •hand sanizer en mosqito repellant zijn je beste vrienden in Ghana. Nachtrust •nachtrust is een andere bezigheid dan in Nederland, vanwege factoren zoals blaffende honden, jankende kinderen en harde kussens. Voedsel •bereidingswijze typisch Ghanees eten Pak zuurkool. Prak tot prut. Stop in plastic zak. Kook. Haal uit zak. Serveer met rode saus (zoals altijd). Eet smakelijk. -voor de rest rijst en noodles (met rode saus) Sanitaire voorzieningen • de wc's zijn zo slecht dat zelfs dhr. P. Meester er geen lange tijden op doorbrengt. Het is vooral de stank die het er tot maakt dat naar de wc gaan onder hetzelfde motto valt als het eten: het moet, anders ga je dood. Douchen word gedaan met een emmer en een beker. Er is wel een douchekop maar die hebben ze er alleen maar opgehangen om de vrijwilligers te pesten (hij doet het niet). Huwelijksaanzoeken/huwelijksverwarringen •tot nu toe heeft Tessa Meester zo'n 4 huwelijksaanzoeken gehad en Joris zo'n 3 aanzoeken. Ook zijn er vaak (+/- 6 ×) huwelijksverwarringen geweest tussen Joris en Tessa. Als men dan hoort dat dat niet zo is, grijpen ze meestal hun kans en vragen ze het zelf nog even. Men wil ook graag vaak vrienden worden en telefoonnummers uitwisselen. Gewoon zeggen dat je geen telefoon hebt, alles komt goed! Maar voor de rest is het hier een paradijs op aarde! ;) (Nee serieus, de stranden zijn echt super) Groetjes Joris en Tessa P.S. We zitten in een restaurant aan zee en er loopt hier een reuzenkakkerlak rond :o)

Tanja

Haha, leuk verslag! Er wordt een heleboel duidelijk!
Have fun!

Lara

Hahaha, groetjes van Lara

Ome Jaap en tante Alinda

Hahaha, wat een enig verslag! Nou Tessa en Joris ik zou ook maar niet met een Afrikaan trouwen....Veels te ver reizen voor ons om een keer een "bakkie" te komen doen.
En voor opa Bort en oma Trijntje is deze afstand écht niet te fietsen, dus laat ze maar lekker daar zitten, en jullie komen gewoon terug naar Ermelo.

Ik was jullie verslag wel met een bigsmile aan het lezen, want ik zie vooral Joris zijn gezicht voor me, wanneer hij een huwelijksaanzoek krijgt.
En ook het toiletbezoek van jullie vader, hhahahhaha.

Groeten aan jullie vader en moeder en nog veel plezier daar, stelletje pubers!!!

Sven en Bernadette

Wat zijn we in Nederland dan toch verwend. Wat zal een droge bruine boterham met kaas straks smaken als een gebakje

opa en oma

Wat een leuk verslag
Goede raad van oma
Geef niet je adres want er staat zo een
Chanees in ermelo aan de deur
Jullie doen wel heel wat ervaring op
Joris jammer dat oma niet mee is met de
Wonderdoek zou ze de boel wel eens op frissen ha ha
We zijn van middag in ermelo geweest
Alles staat er nog
Liefs op en oma

Ayse Once

Lieve ex-medevrijwilligers :),
Wat superleuk geschreven en zooo herkenbaar :)
De chauffer die ons naar het vliegveld bracht (hij heeft er uiteindelijk 4 uur over gedaan!) wilde opeens vriendjes worden met mij, huhh. Maar 4 uur samen in een auto zitten schept natuurlijk ook wel een band.
Ik wens jullie nog heerlijke weken en Tess ik ga speciaal voor jou Oreo's halen :)
Grote knuffel van Ayse en Arda

tante heidi

hee pubers

wat een ervaring doen jullie op zo leuk!
zoveel huwelijksaanzoeken haha en wat is de bruidsschat voor tess 100 kippen en een koe?

tipje voor tess je moet al die enge kakkerlakken een naam geven zijn ze gelijk een stuk minder eng dan ga je ze nog lief vinden ook werkt echt haha

onze winkelmuis heeft nu ook een naam en is nu al een stuk minder eng.

heel veel plezier nog daar

dikke kus tante

Margreeth en Goos

Mooi verhaal! Bedenk dat je volgende maand thuis alle mooie dingen gaat onthouden en alle minder mooie dingen vergeet. En laat je vader flink werken zodat hij fit en getraind weer aan de slag kan in Amersfoort. Ps: graag een foto van een werkende Peter als evidence.

Groet uit Toscane

Martine

Haha, ik zal morgen een werkende Peter uploaden!

Tante Margreet

Wat leuk dat jullie zoveel ervaring op doen , en dat wij ervan mee mogen genieten . Leuk voor Joris en Tessa om op zo'n jonge leeftijd hier al kennis mee te maken(cultuur),super leuk .Fijn dat alles goed gaat ,geniet er nog lekker van .Groetjes Ome Wim en Tante Margreet