familiemeester.reismee.nl

We vermaken ons prima!

Een berichtje uit Ghana. Het gaat prima hier, de tijd vliegt! Afgelopen weekend zijn we in de middagen naar het strand geweest in Winneba. Heerlijk even een frisse duik in het zoute water, al het vuil wat zich overal ophoopt wegspoelen. Joris heeft een nieuwe sport ontdekt, bovenop de hoogste golven zwemmen. In het weeshuis gaat het prima. In de ochtend geven we wat les en in de middag doen we wat boodschappen in Swedru. De manier van reizen is eenvoudig hier. Je gaat langs de kant van de weg staan, houdt een busje, een tro tro, aan en laat je voor 1,50 cedi, ongeveer 30 cent, vervoeren. Je moet niet te kieskeurig zijn. Peter kan aan iedere bus telkens minstens 3 mankementen benoemen. De plaatselijke grap: Hoeveel Ghanezen kunnen er in een tro tro? ..... Altijd eentje meer!! De juffrouw is definitief niet meer op komen dagen, dus we hebben de groep opgesplitst in kleuters, middenbouw en bovenbouw. Ze vinden alles leuk, zelf een oersaai dictee! Nu we de kinderen beter leren kennen zie je steeds meer de verschillen en waar ze goed in zijn of wat ze leuk vinden, dit maakt het wat makkelijker. Joris en Tessa trekken veel op met de oudsten in de groep en Tessa geef gitaarles aan Samuel.Verder doen ze gewoon mee als klassenassistent, leuk om dat zo met elkaar te doen. Peter is vandaag de hele dag op stap geweest met Seth om materialen te kopen voor de bouw van de klaslokalen. Vanaf morgen komen de bouwvakkers om het dak erop te zetten. Kortom we vermaken ons prima!!!

heidi

wat leuk om het allemaal te lezen weer
en wat fijn dat jullie je nuttig kunnen maken.
veel plezier nog

groetjes heidi

p.s hier gaat ook alles goed

Alice

He, wat leuk dat de kinderen volop mee doen met lesgeven, in welke taal spreken jullie met elkaar?

Martine

Gelukkig is Ghana engelstalig!!

pa en moes

Wat fijn dat jullie het naar je zin hebben net wat voor tessa om gitaar les tegeven fijn dat jorls zich ook goed vermaakt.is daar ook nog tijd verschil met hier. Liefs voor allemaal

Marlies

Geweldig om te lezen. Echt een onderwijs gezin ;)

Heleen

Heeey! ???
Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben! En heeel veel succes nog! (Als jullie terug zijn wil ik alles horen... Dus zet je schrap Tessa! ;p )
Zelf ga ik zondag ook op vakantie dus vanaf dan kan ik niet meer op jullie blog kijken enzo... Maar tot ehh ik denk woensdag na de vakantie? Echt nog heel veel plezier!!!!

xxx Heleen :)
???
Byeeeee

Heleen

Waars doen de smileys die ik heb gebruikt het niet en staan er alleen vraagtekens.... Maar ff dat je t weet het zjn hartjes! ;)

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

aart roos en de kids

Leuk dat het daar goed gaat, wij zijn weer veiling thuis in nederland veel plezier nog daar