familiemeester.reismee.nl

druk druk druk......

Twee dagen in het weeshuis en nu even tijd voor een berichtje......38 kinderen en daar komen er overdag mogelijk een stuk of 10 bij van het andere weeshuis iets verder op. Dit betekent dat we vanaf 6 uur 's ochtends 8 uur 's avonds druk zijn. We raken langzaam gewend aan het dagelijkse ritme van kinderen wassen, afwassen, de was doen en de kinderen vermaken Peter heeft het iets beter, want een man die de afwas doet kan echt niet. Gelukkig zijn er nog drie andere vrijwilligers die ook meehelpen en de oudere kinderen worden ook flink aan het werk gezet. 's Middags hebben we tijd om even naar het dorp te gaan en wat inkopen te doen. Op dag 1 stonden we opeens voor de klas, haha. Hoe krijg je 30 kinderen stil....... De oudere kinderen willen graag wat leren, maar er moeten er ook een heel aantal opgevoed worden. De drie belangrijkste regels in de klas: iedereen zit op een stoel, als de juffrouw of meester praat zijn de kinderen stil en als je de klas verlaat kom je er niet meer in. En deze was nieuw voor ze: als je huilt zonder reden wordt je uit de klas gezet. Ze leren snel! O ja, de juffrouw deed een dutje in de klas met haar hoofd op de tafel, het moet niet gekker worden. Morgen is het weekend en gaan we na de was naar het strand hier niet ver vandaan. Even relaxen en een ijsje eten als die daar is. Het ghanese eten is genoeg maar wel speciaal, we neem in ieder geval geen kookboek mee! Vanavond had Gladys, de grandma van het weeshuis, een hele pan popcorn gemaakt voor alle kinderen, inclusief Joris en Tessa. Dat maakt weer veel goed. We hebben inmiddels ook een goede besteding voor het geld dat we mee hebben. Er moet twee klaslokalen worden voorzien van een vloer, dak en stucwerk. Ze starten maandag met de bouw hiervan, leuk dat we ook echt wat tastbaars kunnen achter laten. Ik zal nog proberen wat foto's te plaatsen. Groeten uit Ghana!!

Kim

Leuk!! Er was zeker iemand jarig dat Gladys popcorn maakte? Ik vond het eten eigenlijk wel lekker haha, Red Red en gebakken yam vooral.
Doe iedereen de groetjes!

francijn

Super leuk om te lezen heel veel plezier nog xxx

Helene

Heel andere wereld, heel bijzonder. Super om jullie verhaal te lezen! Nog heel veel mooie ervaringen toegewenst en natuurlijk heel veel plezier!

Ammie

Indrukwekkend allemaal leuk

heidi

klinkt super leuk allemaal

heel veel plezier nog! xxx

pa en moes

Wa t leuk om dat allemaal telezen wel vroeg uit de veren we zijn In ermelo geweest alles leeft nog fijn dat het geld goed besteed word groetjes

Carolien

Super om te lezen!
Gelijk eens kijken of we op windesheim ook iets met dit onderwijs concept kunnen :-)!

Karin

Jullie zijn dus van alle markten thuis. Mooi om te zien dat je 'gewoon' inzetbaar bent, als je maar wilt.

Geniet er nog maar lekker van.

Groet Karin

Jaap en Alinda

Leuk om te lezen dat ze jullie hulp goed kunnen gebruiken. Les geven daar lijkt me heel bijzonder, wat hebben we het hier dan luxe, en wat kunnen we klagen over weinig geld voor materialen in het onderwijs. Grappig dat Peter niet hoeft af te wassen, die traditie wil hij thuis vast voort zetten.

Hier is Robin weer thuis, en Kevin hebben we vanmorgen naar het vliegveld gebracht, die zit nu in Spanje.

Heel veel plezier nog daar, en een dikke kus aan Tessa en Joris.

Lucretia

Dag Buurtjes. Mooi om even wat van/over jullie avontuur te lezen.Ik ben meer van geen bericht goed bericht maar dit is toch ook wel leuk. Maurice is met hun eigen auto weer thuis gekomen. Het herstel zal nog tijd kosten maar vanaf wo.d. hoefde hij niet meer in het z.huis te zijn.heeft wondverzorging van de plaatsel.verpl.k op de camping gehad.Ga deze week zelf even kijken hoe het nu in Grijpskerke is. Ik wens jullie nog een goede tijd en thuisreis toe. gr.van Lucretia

Raoul

Hoi mensen, super dat jullie dit doen. Ook erg interessant om een keer mee te maken natuurlijk. We lezen en horen de verhalen graag. SUCCES !!!!

Alice

Mooi idee van dat dak

jolande

Hey, Tessa, als de juf of meester praat zijn de kinderen stil...wat een rare regel zeg...die kennen we in ned helemaal niet :-)
Een dutje doen in de klas... zeg zijn er nog vacatures ???
Goede tijd verder samen X

jolande

En hoe je 30 kinderen stil krijgt? Gewoon een toets geven...

Marianne

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen ! Ik weet zeker dat het een ervaring is die je nooit meer vergeet. Super dat jullie zulke leuke foto's maken, zijn we er toch een beetje bij XXX Veel plezier nog daar. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.