familiemeester.reismee.nl

De eerste dagen

We zijn hier pas 3 dagen en eigenlijk kunnen we nu al een boek schrijven, maar op een telefoon gaat dat niet zo snel. Een kort verslag dus. We waren de afgelopen dagen in het hostel van Tina en Felicia, twee hele lieve Afrikaanse ronde vrouwen die ons gelijk het gevoel gaven dat we heel erg welkom waren. Samen met andere nieuwe vrijwilligers uit Nederland, België en Zweden zijn we ondergedompeld in de Ghanese cultuur. In busje werden we overal heen gereden en kregen we ook les in de gebruiken van het gastgezin en de weeshuizen. Natuurlijk zijn we ook op het strand geweest en Joris en Tessa hebben heerlijk gezwommen in de zee. Als je door de stad rijdt kom je ogen en oren tekort. De weg is hier van iedereen. Auto's, veel afgeladen busjes, motoren, een sporadische fiets, geiten, voetgangers, iedereen maakt gebruik van de zelfde weg of wat daar voor door moet gaan en langs de weg wordt van alles verkocht. Zondag zijn we met een aantal vrijwilligers naar de plaatselijke kerkdienst gegaan. Wat een prachtige kleren en trotse mensen, geweldig! We werden hartelijk ontvangen. De mensen zijn hier allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. De kinderen noemen ons obruni, blanke. Dit betekent letterlijk zij die van voorbij de horizon komen. Als je obinini (zwarte) terug roept, moeten ze hard lachen. Morgen vertrekken we naar het weeshuis, daar hebben we inmiddels ook wel veel zin in, laat het maar gaan gebeuren.......

Travel Active team

Hoi iedereen,

Goede reis naar het tehuis morgen!

Groetjes van het vrijwilligerswerk team

Tanja

Wat ontzettend gaaf om dit te lezen Martine, Peter, Joris en Tessa. Fijn dat jullie nu al zo genieten! Heel veel plezier!
Ben best benieuwd naar foto's...:-)
Jullie huis hier in het verre Ermelo staat er goed bij!

Marlies

Wat mooi om te lezen! Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat bij het weeshuis.
Jullie zullen ongetwijfeld mooie ervaringen opdoen en sommige kinderen in jullie hart sluiten :)

Ilonka

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Ik ga jullie avonturen volgen!

pa en moes

Wat een ervarlng doen jullie op heel leuk allemaal
Heel veel.plezier nog
Groetjes pa en moes

heidi

Wat leuk om te lezen.

ik kan nu al niet wachten op al jullie verhalen en foto's.
Heel veel plezier in het weeshuis

dikke kus

Hetty

Zoveel indrukken, zoveel ervaringen, zoveel genieten en wij genieten mee!!! Enjoy

Karin

Hallo ondernemend gezin.

Nu al zoveel verhalen. Dat belooft nog wat. Ik ga jullie zeker volgen. Veel plezier met de volgende indrukken :)

Greetz Karin

Tante Margreet

Wat super leuk om jullie ervaring te lezen ,
En dat jullie het naar je zin hebben en dat
De mensen blij zijn dat jullie er zijn.
Heel veel groetjes van ons en we wachten
Op het volgende verhaal

Angelique van der Meyden

Hoi Peter @ family, veel succes in Ghana. Een mooie ervaring. Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Grtz Angelique

Jaap en Alinda

Hoi daar in het verre Afrika. Wat goed om te lezen dat alles goed verlopen is tot nu toe. Ik ben benieuwd naar jullie verdere verhalen. Heel veel plezier en werk ze, maar bovenal geniet ook van alles.