familiemeester.reismee.nl

Aan alles komt een eind

Aan alles komt en eind. Na een heerlijke week moeten we nu echt onze koffers gaan pakken voor de terugreis. Wat hebben we veel gezien deze week. Onze chauffeur bleek ook een geweldige gids te zijn die ons langs de weg overal mee naar toe sleepte. Hierdoor weten we nu precies hoe je palmwijn en palmolie maakt, hoe de tilapia gekweekt wordt en casave wordt verwerkt. We hebben gezien hoe de meest bizarre grafkisten worden gemaakt. Het is hier echt niet raar als wordt begraven in een koe of een een geweer met rest in peace op de zijkant. Begrafenissen zijn hier sowieso een verhaal op zich. Verder wist Fofo ons elke avond weer naar een bijzondere plek te brengen. We heben geslapen aan een kratermeer, heerlijk koel boven op een berg, midden in een regenwoud, aan de oever van de Volta rivier en in een klein dorpje en een lemen huisje waar je alleen met de kano kon komen. En nu is onze laatste dag aangebroken. We gaan nog naar een kralenfabriek en de laatste spulletjes kopen die we mee willen nemen. De lappen stof zijn hier zo mooi dat het nog lastig wordt om te kiezen. We hebben een nieuwe koffer gekocht voor de drum die toch ook echt mee naar huis moet. Vanavond om 23 uur vliegen we over Rome naar huis. Morgenmiddag zijn we weer in Nederland, dat wordt vast even wennen!

Ilonka

Goede reis terug naar huis! Het zal zeker even wennen worden. Koffers vol mooie herinneringen nemen jullie mee.

Marianne

Wohw !!! wat een mooie ervaringen opgedaan. Zo leuk dat jullie dit steeds met ons willen delen XXX Geniet nog met volle teugen van de laatste Afrikaanse uurtjes. Een heel goede terugvlucht XXX

Stefany

Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen! Goede reis terug.

Evelien Bos

Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben gehad!
Goede reis terug ????

Marlies

Hele goeie terugreis! Genoet van de mooie ervaringen die je meeneemt.

pa en moes

Een goede reis terug
Kunnen we lekker genieten
Van jullie verhalen
Ben benieuwt

heidi

een hele fijne terug reis

en ik kan niet wachten op jullie verhalen

Helene

Hoi Tinus, Peter en kids.
Wat een fantastische verhalen, wat een indrukwekkende gebeurtenissen hebben jullie meegemaakt! Echt heel leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je verhalen. Binnenkort (lees binnen een jaar, haha) maar weer eens een keer afspreken? Groet, Leen