familiemeester.reismee.nl

Dag weeshuis!

Zaterdag hebben we met een lach en en traan afscheid genomen van de kinderen in het weeshuis. Het is een dubbel gevoel. We hebben in de korte tijd dat we er waren veel gedaan. Er staan nu twee nieuwe klaslokalen, de speeltoestellen zijn weer gemaakt, we hebben veel bruikbare spullen voor de kinderen achter gelaten en geprobeerd ze wat te leren. We mochten in de afgelopen weken meedraaien in een huishouden met 38 kinderen en twee moeders. Zoals in een groot gezin moeten de oudste kinderen meewerken om al het werk gedaan te krijgen. Respect voor al die lieve jongens en meiden die zonder klagen de meest vervelende klussen doen, zoals bijvoorbeeld iedere dag met de hand de was van 40 personen. Het was ook heel leuk om te zien hoe je in twee weken tijd een heel klaslokaal kan laten bouwen en om zaken te doen met de plaatselijke klussers. In Nederland heb je na twee weken niet eens de vergunningen rond of de eerste offerte binnen. Het was vooral lastig om afscheid te moeten nemen van de oudere kinderen. We hebben een leuke tijd met ze gehad en Joris en Tessa hebben nieuwe vrienden gemaakt. We kregen van drie jongens een brief mee die we pas in de auto mochten lezen. Ze bedankten ons voor de leuke tijd en een van hen schreef: Distance means so little when friendship is so big. Zo lief! En nu start onze laatste week, de tijd vliegt! We kunnen ons er niets bij voorstellen om volgende week weer thuis te zijn. Eerst nog even genieten van de tour door het onderste gedeelte van het land. De wegen zijn hier af en toe zo slecht dat we toch hebben besloten om de stoere landrover om te ruilen voor een comfortabelere Nissan patrol. Afgelopen weekend hebben we een heerlijke overnachting gehad een lake bosomtwi, waar we heerlijk hebben gezwommen en een hele gezellige avond hebben gehad met de eigenaren van de lodge, een Sloveens stel. Elke dag is het weer een verrassing waar we terecht komen, het eten is regelmatig weer westers en de bedden zijn goed, dus onze vakantie is begonnen!!

marianne

Hoi lieve meestertjes, wat goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar. Ik kan me goed voorstellen dat jullie wereld er op dit moment totaal anders uitziet dan in ons koude kikkerlandje. Het lijkt hier wel herfst. Geniet nog lekker van jullie week "on tour"
XXX ????

pa en moes

Fijn weer wat van jullie tehoren
Dat geloof ik dat je met een lach en een traan
Afscheid heb genomen schept toch een band
Jullie hebben je wel waar gemaakt
In die paar weken
Heel mooi om dat allemaal telezen

Nog een hele mooie week
Geniet er van
Liefs voor allemaal

Martine

We genieten nog even van de zomerse temperaturen hier en denken nog even niet aan de herfst in Nederland!!

Carolien

De laatste week alweer....
Nog even met volle teugen genieten!!

Tanja

Gaaf om weer jullie verslag te lezen.
Geniet er nog heerlijk van. Tot over een poosje!
(Tessa heeft leuk haar!)

Dag beste mensen,

Mooie blog weer! We zien uit naar al jullie verhalen en ervaringen. We bellen zodra jullie terug zijn in Nederland.

Groetjes van Kevin het Travel Active team

Tante Margreet

Wat gaat de tijd snel , nu alweer afscheid genomen maar heel fijn dat jullie zoveel voor de kinderen hebben doen . Wat leuk Martine kreeg net een app waar een jongetje opstaat met Daan zijn schoenen,enig om te zien en dat het zo goed terecht komt . Nu nog even lekker genieten jullie hebben het verdiend .groetjes van ons Xx

Ilonka

Wow! Bijzonder om te lezen. Veel plezier nog met jullie laatste week!