familiemeester.reismee.nl

weekend!

Als eerste bedankt voor jullie leuke reacties op onze blogs!! Afgelopen weekend hebben we onze omgeving verkend. We zijn naar Kakum national parc geweest. We waren niet de enige die over de touwbruggen wilden. Hele bussen vol Ghanese schoolkinderen hadden het zelf idee. Er zijn niet heel veel attracties in Ghana! Verder hebben we ook Cape coast bezocht. Dit maakte meer indruk. Het kasteel aan de kust werd gebouwd door de Britten om handel te drijven. De Ghanese Slaven werden van hieruit met schepen afgevoerd naar Amerika en Europa. In Elmina 15 km verderop is een zelfde soort kasteel dat door de portugezen is gebouwd en later door de nederlanders is veroverd. Afschuwelijk om te zien hoe de slaven werden behandeld. Niet echt iets om trots op te zijn. Verder hebben we dit weekend heerlijk westers gegeten, steak met patat! Weer eens wat anders! Ondertussen zit het dak inmiddels op de klaslokalen, zijn de stukadoors begonnen en hebben Tessa en ik onze jurk opgehaald bij de naaister. De oude handnaaimachines van onze oma's worden hier nog volop gebruikt. Deze werkt namelijk ook als de stroom uitvalt en dit gebeurd dagelijks. Ik zal nog proberen wat foto's te uploaden, maar dit lukt niet altijd. Groetjes!!!!

Reacties

Reacties

Evelien Bos

Hoi wat geweldig om te lezen!
Veel plezier nog daarzo.
Groetjes van ons

Hetty

Wat zal dat eten lekker gesmaakt hebben. En wat een indrukwekkende reis. Ben ook heel benieuwd naar de jurken, die moeten geshowd:)

Heidi en Grieanne

bonjour!
Wat leuk om te lezen dat jullie een lekker weekend hebben gehad en lekker eten en indrukwekkende excursie hebben gehad!
Onze vakantie is oom heel leuk en indrukwekkend.
groetjes uit Frankrijk

Jaap en Alinda

Hallo daar in het verre Afrika,

Tijdens het geven van mijn geschiedenislessen was ik er al achter gekomen dat wij Nederlanders niet trots hoeven te zijn op ons verleden tijdens de slavernij. Het lijkt me inderdaad indrukwekkend, choquerend om het met eigen ogen te ervaren.

En net als de bovenstaande reacties, ben ik ontzettend benieuwd naar die jurken van jullie. Heel veel plezier nog tijdens jullie vrije week. En is de keuze al beslist welk gedeelte jullie gaan bezichtigen. Ik hoorde van papa en mama dat jullie daar nog niet helemaal uit waren. Ben benieuwd naar jullie volgende blog.

Hier hebben we vandaag Kevin opgehaald op Schiphol. Ons gezin is weer heerlijk compleet, wel lekker na 3 1/2 week een half gezin gehad te hebben.

Geniet ze nog even, en tot snel,

Jaap en Alinda

Martine

We hebben vandaag het programma voor de laatste week besproken met de verhuurder van de auto. We gaan niet naar het Mole park, dat is twee dagen rijden over slechte wegen. Dus we blijven in het zuiden. Ik zal proberen om een nieuwe foto te maken van onze jurken.

pa en moes

Ik reageer een beetje laat had niet goed gekeken
Mooie fotos
Peter lijkt wel een beetje opzichter haha
Leuke jurken hebben jullie aan
Als ik je verhaal lees hoeven we echt niet trots tezijn
Fijn dat jullie het naar je zin hebben
Liefs voor allemmaal

ayse once

Hi Martine,
Hoe gaat het met jullie?
Ik heb vorige week het geld gestort op jullie rekening. Hebben jullie het ontvangen?
Groetjes aan iedereen.
Liefs, Ayse

Anita de Graaf

Hoi Martine,
Erg leuk om jullie belevenissen te lezen.
Vind het fantastisch wat jullie daar doen.
Nog een fijne tijd gewenst!
Groetjes aan allemaal

marianne

Hoi wereldreizigers, Ik volg jullie belevenissen op de voet. Lukt niet altijd om de reactie die ik schrijf te plaatsen. Ik kijk uit naar jullie enthousiaste verhalen
Kan niet wachten jullie weer hier in Holland te spreken. Liefs, Marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active